Nehledě na pokles kvality výuky na školách v době covidu aktuální přijímací zkoušky jsou naproti tomu velmi specifické a poměrně náročné – tj. kromě skvělých znalostí školní látky vyžadují také zdatnost obratné aplikace těchto znalostí v nestandardních problémech. V rámci skupinových přípravných kurzů se zaměřujeme především na důkladné obeznámení s formátem přijímací zkoušky a na nácvik optimálních strategií aplikace školních znalostí. V rámci dotované kapacity již pak bohužel nezbývá čas na důkladné opakování základů ze školy. V posledních letech jsme pozorovali, že ve skupinovém kurzu slabší studenti bez patřičných školních znalostí nestíhali výklad lektora, a kurz tedy pro ně neměl maximální přínos. U nejslabších žáků se bohužel tak dělo i v případě absolvování souběžného individuálního podpůrného kurzu.
Pakliže student ve znalostním testování obdržel známku 3 nebo horší, vypovídá to o jeho potřebě nejprve komplexně doplnit školní základ. K tomuto se nabízí především dodatečná kapacita v rámci předpřípravného individuálního kurzu již v předchozím ročníku. U známky 5 doporučuji rozsah 25 lekcí, u známky 4 v rozsahu min. 20 lekcí a u trojky v rozsahu min. 15 lekcí. Zmíněný podpůrný kurz by mohl spíše potom posloužit jako plán B, kdyby si žák uvědomil, že ve skupinovém kurzu se stále nechytá.
Jako alternativu doporučuji slabším žákům individuální přípravný kurz, v němž lektor sestaví plán na míru a přizpůsobí se potřebám studenta. Při horší známce u vstupního testování pak doporučuji individuální přípravný kurz doplnit o kurz podpůrný.
Ing. Hladký Dima
Hlavní agenturní lektor a metodik přípravný kurzů